Hoppa till innehåll

Lyxvodkamärket stödjer kampen mot AIDS

Det polska premiumvodkamärket Belvedere har lanserar ett samarbete med organisatinen (RED) och artisten John Legend. Kampanjen går under namnet #MAKETHEDIFFERENCE och syftar till att stötta kampen mot HIV/AIDS. (RED) grundades 2006 av U2-sångaren Bono tillsammans med Bobby Shriver med syfte att få företag och privatpersoner att engagera sig i kampen mot AIDS. Hittills har organisationen engagerat sig … Continued

belvedere_red
Det polska premiumvodkamärket Belvedere har lanserar ett samarbete med organisatinen (RED) och artisten John Legend. Kampanjen går under namnet #MAKETHEDIFFERENCE och syftar till att stötta kampen mot HIV/AIDS.

(RED) grundades 2006 av U2-sångaren Bono tillsammans med Bobby Shriver med syfte att få företag och privatpersoner att engagera sig i kampen mot AIDS.

Hittills har organisationen engagerat sig i projekt till ett värde av 22,9 miljarder dollar, och möjliggjort AIDS-behandling av 4,2 miljoner människor och tuberkulosbehandling av ytterligare 9,7 miljoner människor.

Belvedere har nu tagit fram en speciell flaska som säljs på utvalda ställen runt om i världen. Flaskan pryds av den sydafrikanska konstnären Esther Mahlangus design och John Legends namnteckning, och Belvedere skänker 50 procent av vinsten för varje såld specialflaska till Globala fonden mot HIV/AIDS i Afrika.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.