Det råder total Super Bowl-feber inför avspark idag. Och som vanligt är det snarare den svindyra reklamen – en halvminuts reklamsnutt kostar i runda slängar 3,5 miljoner dollar – snarare än idrotten som är i centrum.
Redan nu finns de flesta reklamfilmerna ute på nätet så det går att ranka filmernas popularitet efter antal visningar och delningar. Budweisers ”Puppy Love” – en film som frossar i gulliga djur och naaaaaww-faktor – är den på förhand näst mest sedda, men däremot den i särklass mest delade i sociala medier:
http://www.youtube.com/watch?v=uQB7QRyF4p4
Budweiser är även tredje mest populära med Arnold Schwarzenegger-teasern för Bud Light:
http://www.youtube.com/watch?v=qjPukKU7dKk
Den kanske roligaste/smartaste reklamen hittills i år är nog ändå Newcastle Brown Ale som gjort en serie lågbudgetfilmer om reklamen som KUNDE ha varit med i Super Bowl – om de haft råd:
http://www.youtube.com/watch?v=8ARF4VmUa1s