Hoppa till innehåll

Budweiser dominerar Super Bowl

Det råder total Super Bowl-feber inför avspark idag. Och som vanligt är det snarare den svindyra reklamen – en halvminuts reklamsnutt kostar i runda slängar 3,5 miljoner dollar – snarare än idrotten som är i centrum. Redan nu finns de flesta reklamfilmerna ute på nätet så det går att ranka filmernas popularitet efter antal visningar … Continued

Det råder total Super Bowl-feber inför avspark idag. Och som vanligt är det snarare den svindyra reklamen – en halvminuts reklamsnutt kostar i runda slängar 3,5 miljoner dollar – snarare än idrotten som är i centrum.

Redan nu finns de flesta reklamfilmerna ute på nätet så det går att ranka filmernas popularitet efter antal visningar och delningar. Budweisers ”Puppy Love” – en film som frossar i gulliga djur och naaaaaww-faktor – är den på förhand näst mest sedda, men däremot den i särklass mest delade i sociala medier:

http://www.youtube.com/watch?v=uQB7QRyF4p4

Budweiser är även tredje mest populära med Arnold Schwarzenegger-teasern för Bud Light:

http://www.youtube.com/watch?v=qjPukKU7dKk

Den kanske roligaste/smartaste reklamen hittills i år är nog ändå Newcastle Brown Ale som gjort en serie lågbudgetfilmer om reklamen som KUNDE ha varit med i Super Bowl – om de haft råd:

http://www.youtube.com/watch?v=8ARF4VmUa1s

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.