Drickbart

Drickbart

Drickbart

Drickbart

Budweiser dominerar Super Bowl

Andreas Grube  |  Publicerad 2014-02-02 07:00  |  Lästid: < 1 minut

Det råder total Super Bowl-feber inför avspark idag. Och som vanligt är det snarare den svindyra reklamen – en halvminuts reklamsnutt kostar i runda slängar 3,5 miljoner dollar – snarare än idrotten som är i centrum.

Redan nu finns de flesta reklamfilmerna ute på nätet så det går att ranka filmernas popularitet efter antal visningar och delningar. Budweisers “Puppy Love” – en film som frossar i gulliga djur och naaaaaww-faktor – är den på förhand näst mest sedda, men däremot den i särklass mest delade i sociala medier:

http://www.youtube.com/watch?v=uQB7QRyF4p4

Budweiser är även tredje mest populära med Arnold Schwarzenegger-teasern för Bud Light:

http://www.youtube.com/watch?v=qjPukKU7dKk

Den kanske roligaste/smartaste reklamen hittills i år är nog ändå Newcastle Brown Ale som gjort en serie lågbudgetfilmer om reklamen som KUNDE ha varit med i Super Bowl – om de haft råd:

http://www.youtube.com/watch?v=8ARF4VmUa1s

Dela på Facebook
Tweeta

Redaktionen tipsar

Uppdaterad 2014-02-02 11:57