Drickbart

Drickbart

Drickbart

Drickbart

Lyxvodkamärket stödjer kampen mot AIDS

Andreas Grube  |  Publicerad 2016-09-07 09:23  |  Lästid: < 1 minuter

belvedere_red
Det polska premiumvodkamärket Belvedere har lanserar ett samarbete med organisatinen (RED) och artisten John Legend. Kampanjen går under namnet #MAKETHEDIFFERENCE och syftar till att stötta kampen mot HIV/AIDS.

(RED) grundades 2006 av U2-sångaren Bono tillsammans med Bobby Shriver med syfte att få företag och privatpersoner att engagera sig i kampen mot AIDS.

Hittills har organisationen engagerat sig i projekt till ett värde av 22,9 miljarder dollar, och möjliggjort AIDS-behandling av 4,2 miljoner människor och tuberkulosbehandling av ytterligare 9,7 miljoner människor.

Belvedere har nu tagit fram en speciell flaska som säljs på utvalda ställen runt om i världen. Flaskan pryds av den sydafrikanska konstnären Esther Mahlangus design och John Legends namnteckning, och Belvedere skänker 50 procent av vinsten för varje såld specialflaska till Globala fonden mot HIV/AIDS i Afrika.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-11-06 12:09